Manuele Therapie

Heeft u moeite met bewegen door pijn in uw gewrichten? Last van hoofdpijn, nekpijn of rugklachten? Manuele therapie heeft een positieve invloed op het functioneren van uw gewrichten, waardoor u beter kunt bewegen. De effecten zijn vaak direct na behandeling merkbaar.

Wat is manuele therapie?
De manueel therapeut is expert op het gebied van de bewegingsmogelijkheden van het lichaam en in het bijzonder van de wervelkolom. Manuele therapie richt zich op het beter laten functioneren van de gewrichten en het verbeteren van uw houding en bewegingen.

Voor wie
Voorbeelden van klachten die door een manueel therapeut behandeld kunnen worden:
  • Hoofd- en nekpijn in combinatie met het slecht kunnen bewegen van de wervelkolom.
  • Nek- en schouderklachten met uitstraling naar uw armen.
  • Lage rugklachten, eventueel met uitstraling naar de benen.
  • Hoge rugklachten, eventueel in combinatie met rib- en borstpijn.
  • Duizeligheid bij het bewegen van de nek.
  • Kaakklachten, eventueel in combinatie met nekklachten.
  • Klachten aan uw heup.

Werkwijze
De eerste afspraak bestaat uit het bespreken van uw klacht, een vraaggesprek en lichamelijk onderzoek. In het gesprek stelt de manueel therapeut vragen over uw klachten. Hoe zijn ze ontstaan en wanneer nemen ze toe of juist af? Tijdens het lichamelijk onderzoek brengt hij de oorzaak van uw klachten in kaart. Dit doet hij door uw houding en beweging te beoordelen en uw gewricht(en) te onderzoeken. Na de eerste afspraak krijgt u meteen duidelijkheid over opties en vervolgstappen.

Kosten/werkwijze

Deze therapeuten kunnen u helpen bij uw klacht