Manuele therapie

Heeft u moeite met bewegen door pijn in uw gewrichten? Last van hoofdpijn, nekpijn of rugpijn? Manuele therapie bij FYSIO plus in Roermond, Maasbracht en Echt heeft een positieve invloed op het functioneren van uw gewrichten, waardoor u beter kunt bewegen. De effecten zijn vaak direct na behandeling merkbaar.

Onze manueel therapeuten in Roermond, Maasbracht en Echt zijn expert op het gebied van de bewegingsmogelijkheden van het lichaam en in het bijzonder van de wervelkolom. Manuele therapie richt zich op het beter laten functioneren van de gewrichten en het verbeteren van uw houding en bewegingen, waardoor onder andere uw rugpijn, nekpijn en schouderpijn afneemt!

Welke klachten behandelt een manueel therapeut?

• Hoofdpijn en nekpijn in combinatie met het slecht kunnen bewegen van de wervelkolom.
  • Nekpijn en schouderklachten met uitstraling naar uw armen.
  • Lage rugpijn, eventueel met uitstraling naar de benen.
  • Hoge rugpijn, eventueel in combinatie met rib- en borstpijn.
  • Duizeligheid bij het bewegen van de nek.
  • Kaakklachten, eventueel in combinatie met nekklachten.
  • Klachten aan uw heup.

Wat doet een manueel therapeut?

De eerste afspraak voor manuele therapie in Roermond, Maasbracht of Echt bestaat uit het bespreken van uw klacht (bijvoorbeeld rugpijn, nekpijn of schouderpijn) en lichamelijk onderzoek. In het gesprek stelt de manueel therapeut vragen over uw klachten. Hoe zijn ze ontstaan en wanneer nemen ze toe of juist af? Tijdens het lichamelijk onderzoek brengt hij de oorzaak van uw klachten in kaart. Dit doet hij door uw houding en beweging te beoordelen en uw gewricht(en) te onderzoeken. Na de eerste afspraak krijgt u meteen duidelijkheid over opties en vervolgstappen.

Neem contact op om de mogelijkheden verder te bespreken en om alvast kennis te maken met uw fysiotherapeut!

Voor manuele therapie Roermond, manuele therapie Maasbracht en manuele therapie Echt bent u bij FYSIO plus aan het juiste adres!